maandag 24 november 2008

wassende water

Hoeveel lekkages kan een mens aan? Hoofdschuddend bekijk ik m'n buik. We hadden dat enge verhaal van dat wondvocht, maar nu hebben we er een lek bij: een van de drainagesystemen vanuit de pouch naar mijn vel lekt ook. 24 uur hebben we die drain de tijd gegeven om te helen, maar dat is kennelijk niet genoeg. En nu verlaat de urine in mijn pouch via de verkeerde uitgang mijn lijf. Zie je het voor je, incontinent op je buik? Lekker onhandig! Het is maar goed dat ik nog hier ben, in het veilige AvL. Waar de bedden snel verschoond zijn en ik nog geen outcast ben door mijn continue urineverlies. Integendeel, vrolijke verpleger Bram beleeft er een hoop plezier aan. Heerlijk Trix op stang jagen. En zo valt er hier, als urine-vergiet, nog genoeg te lachen! Morgenmiddag naar huis! liefs trix

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Haai schat!

Ik lees ademloos je openhartige verhalen. en hoe je met humor die zeikerige pouch te lijf gaat. Dat van je afschrijven werkt, zeker als je zo positief als jij blijft.

Goed idee, nog even in 't AvL blijven, ze kunnen daar nog zo veel voor je doen. Zeker met die Bram! En zeker zolang er geen thuiszorg is. Wat een geklieder...! Maar 't komt goed!

Kussen van je broertje!

Anoniem zei

Lieve Trix,

Over een paar jaar heb jij de pouch onder de knie, en dan ben ik een echt urinevergiet. De voortekenen zijn er al!

a n n a

Arno zei

Heb de stad vast op je terugkomst voorbereid. Ligt er weer mooi bij, in de waterige ochtendzon. Blij dat je naar huis komt. En zolang je niet kwijlt of praat met consumptie zijn alle lekkages 'medische mankementen' en zul je nooit outcast worden;-)
CU snel aan de keukentafel!
XA

Anoniem zei

Ja straks spreken wij elkaar nog, als wij allemaal met de tena lady in de weer gaan!

Heerlijk dat je daar weg mag, ik kom je straks lekker halen!!
Kus en tot zo
Marlou

Marjolijn Delver zei

Laat je niet ontmoedigen door al die lekkages. Ik verbaas me dat er zoveel verkeerde uitgangen zijn.

Jij gaat vanmiddag fijn naar huis, dat is het belangrijkste!

liefs van Marjolijn

Marjolijn Delver zei

Lieve Trix,
Ik zie nu pas je titel: Het Wassende Water.
Een suf boek van Arthur van Schendel wat ooit op mijn Nederlandsche lijst stond in een grijs verleden. Ik was er niet enthousiast over.

Mijn vader vond het ook een stom boek om een andere, niet literaire reden.

De hoofdfiguur was een man die met zijn blote voeten in de rivier ging staan en dan met zijn tenen voelde wat voor weer het zou worden.

Deze onwetenschappelijke benadering ging mijn vader als meteoroloog bij het KNMI te ver, hij vond het een onverantwoorde manier om het weer te voorspellen.

Marjolijn

Anoniem zei

Het Wassende water is geschreven door Herman de Man. Arthur van Schendel schreef o.a. het boek Het fregatschip Johanna Maria.

Trix weer thuis. Hmm.

Anoniem zei

Ha Lieve Trix,

Weer thuis hoop ik nu? Niet niks hoor, zo'n extra afvoer in je lijf, weer wat om te onderhouden. Misschien ben je in januari wel klaar voor een borrel met de dames? En als je dat uithuizig nog niet ziet zitten dan kunnen we natuurlijk met zijn allen jouw keuken komen bevuilen???
Ga het nog in de actie zetten per mail, en ondertussen geniet van je thuiskomst en je kids en je heerlijke eigen bedje!!

Liefs, Eline