vrijdag 7 november 2008

operatie communicatie

Zó is het stil, en zó post ik drie berichten op 1 dag! 't Is ook altijd hollen of stilstaan met die Trix... IJverige lezertjes hebben me de afgelopen dagen gevraagd hoe de informatievoorziening in z'n werk gaat als ik zo'n week of twee in het ziekenhuis lig. Dat is een interessant communicatievraagstuk. Welnu, samen met mijn naasten heb ik een communicatieplan gemaakt en een simpele en doeltreffende oplossing bedacht: zus Seppie houdt het kankerhoekje bij! En dus, log af en toe in de komende tijd en je bent weer helemaal op de hoogte.
Dus eh... liever géén spontane binnenval-acties en onaangekondigde bezoekjes in het AvL de komende tijd. Na een paar daagjes morfine, ik trip lekker door tot eind volgende week, ga ik eens testen of ik nog begrijp hoe een telefoon werkt en of ik nog snap wat sms'en is. Dan pas ga ik weer -heel voorzichtig- communiceren.

5 opmerkingen:

Arno zei

Ey TB. Knap stukje verwachtingsmanagement :-) Maareh... Klinkt hardcore, een hele week trippen. Die morfine, kun je die naast die extra levers op het boodschappenlijstje zetten? ;-)))))
XA

Trix zei

lieve A, inderdaad! Uit het gesprek met de anesthesist bleek alras: hen is niets te dol om me pijnvrij te houden. Misschien kunnen we er een verdeelstekkertje voor jou aanhangen als je langskomt? Ik gun het je van harte! XX

Anoniem zei

"Leg het me nog 1 keer uit ...." ;-)
Die morfine, zou ik me nou enorm op verheugen hoor! Elk nadeel .. enzovoorts.

Schat, wij stressen deze laatste dagen op afstand met je mee hoor! Ik tel ook de dagen. Zal blij zijn als het donderdag is, en we aan de opbouw kunnen beginnen!
Liefs
Marlou

Anoniem zei

Lieve, lieve Trix,

Nog 1 nachtje.....
Verheug je idd maar op die morfine! Mijn ervaring is dat je een pompje op je ziekenhuispyama krijgt gespeld en elke keer als het je teveel wordt (bij mij was het met het buigen van mijn knie door de pijngrens) spuit je een dosis bij. Ideaal: de wereld eendoedelzak en wie doet je wat.
Zet hem op meid!!
liefs,
Nieske

Trix zei

lieve nieske,
ik zal m je nog sterker vertellen; er gaat een slangetje rechtstreeks m´n ruggewervel in en daar gaat een onafgebroken stroom morfine door. En de anesthesist komt elke dag vragen of ik nog high genoeg ben. Ik hoef met deze optie dus niet eens na te denken (dat kan ik vermoedelijk ook niet meer!) liefs trix