maandag 6 oktober 2008

Olympisch vuur

Na een rusteloze nacht, waarin het gesprek dat Anna en ik met Saskia de stomaverpleegkundige hadden, steeds in mijn hoofd rondtolde. werd ik vastberaden wakker. Er is werk aan de winkel! Op de vraag van Anna "hoe bereidt Trix zich voor op deze mega-operatie?" waren de aanwijzingen van Saskia meer dan helder: "Trix, je moet je conditie opvijzelen door lekker te wandelen en te fietsen én... je moet calorieën verzamelen". We reageerden eerst nog wat ongelovig: "Calorieën verzamelen? Je bedoelt... eh?"
"Inderdaad! Ik bedoel: saucijzenbroodjes eten, patatje mèt, glaasje wijn d'r bij. Je mag in geen geval afvallen de komende weken." Anna en ik veerden enthousiast van onze stoel. Eindelijk eens goed nieuws! 'En je zus mag mee-eten!', lachte Saskia. Je begrijpt, met dat calorieën verzamelen ben ik onmiddellijk begonnen. Op de terugreis op station Amsterdam Zuid ging m'n eerste saucijzenbroodje erin, en dat frietje mèt heb ik ook al achter de kiezen. Verder heeft zus Marlou me een verrukkelijke doos bonbons gestuurd, die ik zonder een spoortje schuldgevoel heerlijk opsnoep. Maar dan die conditie. Ik kan jullie verklappen: die is na 2 operaties en al die spoelingen in één woord erbarmelijk. Vanochtend ontbrandde spontaan het Olympisch vuur in mij: ik ga als een gek aan de slag om zo fit mogelijk aan die operatie te beginnen. Laat mijn werkgever NS nou NOC-NSF èn de Paralympics sponsoren. Zien jullie ook kansen? Anders ik wel! Onder Hgb 4 ligt verscholen in de kelder een sportschooltje. Daar ben ik tot nu toe altijd snel aan voorbij gegaan. Tot vanochtend. Ik heb er maar eens onwennig m'n entree gemaakt en een gesprekje aangeknoopt met een heuse 'instructor'. En nou maar hopen dat ik snel aan een Olympisch programma kan beginnen!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Schat en als dat te heftig blijkt kom je lekker bij mij achter de Wii fit! Ik meende dat dat een soort fitness voor bejaarden was, maar moet tot mijn schaamte bekennen dat ik de ergste spierpijn heb sinds jaren!

Nou ja, als je dan toch in ieder geval EEN van de twee goed hebt! Dat van die calorieen dat MOET lukken!

marlo zei

Dat wil ik IN HET ECHT zien, Trixie! Bel me als je met het zweet op je voorhoofd voorovergebogen over het stuur van hometrainer hangt.... ik kom het hoogst persoonlijk afvegen. En straks, je zal zien, raak je zomaar verslaafd aan dat onderaardse zweethok.

Unknown zei

Lieve Trix,

Dat heb ik toch niet helemaal meegekregen, dat van dat sporten. Wel dat je lekker moet bewegen. Dus af en toe een wandeling. Ik stelde me daarbij voor dat je vanaf nu te voet naar de friettent gaat en dat je lopend een café bezoekt. En wil je echt iets aan je arm- en beenspieren doen: breng je flessen wijn één voor één de kelder in, haal ze er ook weer uit (heel goed voor de armspieren). Geen schroefdoppen uiteraard, maar in één beweging met de kurkentrekker openmaken en als je het echt wilt overdrijven, dat je dan af en toe persoonlijk een kratje bier aanschaft, bijvoorbeeld te voet. En dat ik je dan van dat bier kom afhelpen. Eigenlijk zag ik zoiets voor me! Iets van het nuttige en het aangename. een combinatie van bewegen, calorie-aanvoer én noodzakelijk alcoholinname, met daarbij passende vrolijkheid!

Anna Groot zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Trix zei

lief wijkorkest, ik zie het helemaal voor me, je advies. Maarre, help me even hier: wie schuilt er achter de naam 'wijkorkest"?' (orgineel gevonden trouwens!

Trix zei

ach wat een domme vraag, ik zie het aan regel 1 van je brief: je bent mijn mede-clublid!Toch? Zie je straks! x trix

Anna Groot zei

Trix,
Ik ben het! Wijkorkest is je zus Anna! Is iets misgegaan met het webloggen, maar heb geen idee hoe het kan.

Niet te hard sporten hoor Trix. Ik had toch van Saskia begrepen dat je je niet te erg moet inspannen, maar wel mooie wandelingen moet maken etc.
Wellicht even vragen aan haar?

a n n a

Trix zei

hahaha lieve wijkorkest! Hoe kom je bij die naam! Schat, ik heb toch echt begrepen dat die conditie wat omhoog moet, en echt: als ik hier thuis naar de zolder loop ben ik al uitgeput. Ik zal niet overdrijven en als mrs. Schwarzenegger aan de start verschijnen... (hoewel?)