donderdag 2 oktober 2008

De dag van morgen

Vandaag en morgen ´Glow in de dark´ spelen: Vandaag bij elke maaltijd 166 cc Bariumsulfaat drinken zodat blaas, nieren en lymfeklieren morgen het stralende middelpunt zijn van het CT-scanonderzoek. Morgen moet ik een uur voor het onderzoek een halve liter tegelijk drinken. Zal me allemaal een mooi lichtspel opleveren...
Zo leef ik weer toe naar de dag van morgen. De nacht na m'n AvL-dagje heb ik nauwelijks geslapen. Bezorgdheid om de CT-scan, het vooruitzicht van die zware operatie, leven met een stoma, alle opgedane indrukken: ach, uiteindelijk zette ik om 5.30 uur m'n tv maar aan. Wist iemand dat je in het holst van de nacht Hart van Nederland en Shownieuws kunt kijken? Clown Bassie met z'n bedrog, wat knapte ik daar van op! Vervolgens de hele ochtend in m'n pyama aan m'n laptop gehangen, koffie gedronken met zus Anna en veel telefoontjes beantwoord. Wat is het toch heerlijk om zoveel support te krijgen! Dank jongens, dank! Gebeld met de stomaverpleegkundige die erg lief klonk aan de telefoon: morgen om 11.30 heb ik een afspraak met ene Saskia. "We nemen er uitgebreid de tijd voor", zei ze, en inderdaad: er is een uur ingeruimd. Ik zal na dat uur weer een heel stuk wijzer zijn, ik hoop niet verdrietiger. Maar kom, ik pak m'n kankernotebook er maar weer eens bij, sla een nieuw blaadje op en ga aan de slag met alweer een vragenlijst.

6 opmerkingen:

Anna Groot zei

Trix, praat me bij!
Wat heeft clown Bassie uitgespookt? Ik loop weer hopeloos achter.
Tot morgen! 10.13 spoor 7!

Lieliej zei

ha "Glimpie",

Ik heb net op planet earth gekeken naar een fel verlicht huis in de schoolstraat te Utrecht.
Volgens mij zag ik iets glimmen in de slaapkamer ener "jon(g)kvrouwe, of zouden de glimwormen er nu nog actief zijn?
Lieverd, treedt ze morgen maar brite and shine tegemoet en hopelijk licht er niet meer op dan de normaal gebruikelijke organen en klieren.
Laat je me weten wat je het weekend doet, want anders wil ik graag komen als je het goed vindt.
kus Liel

Arno zei

Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear

(er sprong ineens een Snow Patrol text in mn hoofd. de bijpassende muziek laat ik je nog wel ns horen. Mooooooooooiiii).

Suc62d Trixy-baby. Even if you cannot hear my voice....

Bonita zei

hee Trix,

vandaag was jij vast het mooiste vuurvliegje van Mokum! hoop dat je alles goed doorstaan hebt. ik denk aan je!

liefs, Bo

Anoniem zei

Hee lieve Trix,

Ik denk aan je! Sterkte!

Liefs Liek

Marleen zei

Ik zit hier gewoon hardop te lachen. Terwijl je de meest verschrikkelijke dingen vertelt! En inderdaad, wat zou je als piekeraar moeten zonder al die nachtelijke herhalingen. Van het wulpse gekronkel dat op diverse netten te zien is wordt je als vrouw in deze toestand ook al niet vrolijker...
Nee dan Bassie. Die kan inderdaad je hele dag goedmaken. Heerlijk om de hoofdredacties der vaderlandse boulevardpers op de allerhoogste kast te zien zitten. Heb je de bijbehorende commercial al mogen aanschouwen? Ook om te brullen.