maandag 13 oktober 2008

Bakkum, here we come!

De beste remedie tegen liefdesverdriet is, we weten het allemaal, een nieuwe liefde. Fladderende vlinders in je buik, hartkloppingen, die nieuwe andere persoon om te ontdekken: het verdringt het verdriet, de weemoed en de tranen om dat wat niet meer is. Nu de inkt op de scheidingsakte van P. en mij net is opgedroogd, krijg ik kanker. Hartkloppingen, pulserende tumoren in je buik, een nieuwe vijand om te ontdekken. Kanker als remedie tegen liefdesverdriet?

Al wandelend door het prachtige Kennemer Duinlandschap dacht ik hierover na. Verdomd als het niet waar is: we hebben een voordeel te pakken! Afgelopen voorjaar riep ik nog boos dat ik geen stap meer zou zetten in onze caravan in Bakkum, overmand als ik altijd word door mooie herinneringen. Het afgelopen weekend heb ik er een paar overgelukkige dagen beleefd. Samen met Sef eten in een hippe strandtent, en -huuuh ik zie niks!, ik ook niet!!- over een donker duinpad terugfietsen naar de camping, avondje kaarten bij kaarslicht met Seppie en Rob, heerlijk ontbijtje in de zon, cappuccino en warme choco op een terras. Het hele weekend voelde als één grote belofte: volgend jaar een prachtig Bakkumseizoen!

2 opmerkingen:

syl zei

Lieve Trix,
Prachtig om te lezen wat ineens Bakkum toch weer voor je kan betekenen!De natuur, het strand.
En wat dan van dat prachtige duo op de foto. Wouw voor deze man daar gaan veel meiden straks voor in katzwijm vallen dat is een ding wat zeker is. Maar er is er maar een zijn moeder, dat ben jij lieve Trix. Je hoeft het niet eens te vertellen de beeldgelijkenis spreekt al boekdelen. En scheidingspapier getekend of niet. Deze 2 parels in jouw leven (die lieve zonen van jou) pakt niemand jou meer af. En die 2 lieve schatten van mannen had jij never nooit willen missen.
Geniet maar van ze elke dag. Ook als het even niet genieten is, dat je blaas lastig is of dat de mannen sjaggie zijn, weet dat jij deze 2 gebaard hebt. Da's je eigen vlees en bloed! Zij lieve Trix houden jou op de been!
Ik denk als ik mijn dochter de foto laat zien van Sef hij gelijk gezocht wordt op hyves. Wees gerust, ik hou me in hoor.
Liefs,
Syl

Trix zei

lieve syl, niet teveel complimenten please... daar krijg ik een writersblock van.. :-)liefs trix