vrijdag 10 oktober 2008

Calorieën en meer...

Je kunt van kanker zeggen wat je wilt, maar het brengt een hoop gezelligheid met zich mee. Zeker als je je familie, vriendinnen en vrienden vertelt dat er calorieën bij moeten. Laat ik jullie deelgenoot maken van mijn afgelopen drie dagen. Woensdagochtend staat vriendin Brigit op de stoep. "Schat, heb jij koffie? Dan heb ik er wat bij!" Snel tovert ze twee verrukkelijke gebakjes uit haar tas. "Ik heb de bakker gevraagd om de calorieën erin te laten!" Koud twee uur later lunchen met Jen. "Denk erom, we nemen iets lekkers hoor!". 's Avonds komt Sacha op bezoek. Met haar Indische achtergrond is ze er heilig van overtuigd dat elke crisis overwonnen dient te worden met eten. Heerlijke stamppot met worst, en een grote zak pinda's "Vanavond lekker opeten!". De avond erna eet ik met twee vriendinnen bij Eugenie, die een zalige pasta gemaakt heeft en zelfgemaakte appeltaart. Als het grootste stuk, mét slagroom, paraat gemaakt is, zak ik kreunend achterover. Tjongejonge, dit is hard werken! De volgende dag sms't Arno: Trixy-baby (ja, ik heb wonderlijke bijnamen) zullen we een calorierijke lunch doen? En zitten we om 12.30 met een verrukkelijk bord pasta en een glas witte wijn op het terras met het gezicht in de zon. Is dit de hemel? Zeker, de calorieën zijn hemels. Maar wat echt gelukkig maakt, dat is jullie liefde.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Trix,
Volgens mij als deze heerlijke gerechten, taarten, frites, pasta, roomsoesjes zich zo prima voortzetten, wordt je binnenkort onze lieve rolmops. Heerlijk! Laat je lekker verwennen hoor door al die lieve vriendinnen en vrienden en familieleden. Het houdt je op de been! En dan die twee prachtige mannen van je! Doe er nog maar lekker een heleeeeeeeeeboel calorieen bij met wat vitamientjes en glaasjes wijn natuurlijk. Dikke knuffel,
Syl

Anoniem zei

Ok ik ben nu echt jaloers hoor!

;-)

Trix zei

@syl:.. en het bizarre is: ik ben nog niks aangekomen!

@marlou: lieverd, om 'Loesje' te citeren: Het is zó donker, dat ik overal lichtpuntjes zie'. Zo is het precies...

syl zei

Ja lieve Trix en wij maar al die heerlijke gerechten voorbij zien komen, een van de acht. Wij mogen er alleen maar naar kijken met onze zwembandjes om en de handen op de rug. Okay jij een taartje meer ik een taartje minder. Ik hoop met recht dat we nog eens een oude taartenclub op kunnen gaan richten! Liefs,
Syl