woensdag 3 december 2008

drie dwaze dagen

Helaas, de tsunami meldde zich gisteravond alweer. Ik had wel even heerlijk gegeten (pasta met zalm, met dank aan Marianne), maar even erna: daar was ie weer. Rond de 39 graden koorts en dat de hele avond en nacht lang. Jongens, ik zat er echt helemaal doorheen. Drie avonden en nachten op rij! Afijn, vannacht in tranen het AvL gebeld en daar raadde de verpleging me aan om vanochtend met Horenblas te bellen. Godzijdank kreeg ik de man vrij snel zelf aan de telefoon. Het liefst had hij me in Amsterdam voor een echo van de nieren en een urinekweek, maar toen ik piepte dat me die reis niet zou lukken, stond hij erop om zelf met m'n huisarts alles te regelen. "Heb je even z'n nummer voor me? Dan bel ik hem nĂș even, want over een half uur ga ik weer opereren tot ergens rond de middag". Kan er een standbeeld komen voor deze kanjer? Hoe dan ook, alles liep vervolgens vlekkeloos. Een half uurtje later had ik een volledig ingelichte huisarts aan de telefoon, nicht Lex heeft urine naar de praktijk gebracht en brengt me zodadelijk een antibioticumkuur en vanmiddag om 13.30 uur heb ik een echo in het Diakonessenhuis. Ik ben ontzettend opgelucht! Hopelijk komt er zo aan 3 rampzalige dagen een eind.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Trix,

Net met tranen van het huilen en het lachen je verhalen gelezen. In augustus klonk die operatie nog als een formaliteit.... Mooi om te lezen hoe alle lieve mensen om je heen je helpen: dat heb je verdiend!
Dikke kus,

STEVEN GREVEN

Anoniem zei

haiku 8

angsttranen koortszweet
in zwart nachtduister bellen
wacht op ochtendgloor

Anoniem zei

Getverderrie wat een ellende! Ik denk aan je schat!

XXXX
Marlou

Anoniem zei

Wat een tobben, lieverd! Drommels, koorts is niet goed, laten we hopen dat het snel onder controle is. Sterkte! ...we denken aan je!


Niekie

Lieliej zei

hee kanjer van een vriendin,

In gedachten zie ik je zo in bed zitten, gesteund in de kussens, je groot houdend voor de buitenwereld en je eigenlijk knap ellendig voelend.
Wat heerlijk dat je wonderdokter zo snel reageerde(alweer!)en nu maar hopen dat de medicijnen hun werk snel doen en de echo verder niets zorgwekkends meer opleverd.
Ze zitten er in ieder geval nog steeds helemaal bovenop en de lijnen zijn kort, een fijne gedachte.
Ik hoop dat je er het weekend een beetje beter voor staat en 's nachts weer een beetje regelmaat hebt.
Morgen maar weer een nieuwe mooie kaars voor je kopen, want hoop moet brandende gehouden worden.
Ik vind je heel moedig liever schat,je slaat je hier doorheen en aan liefdevolle steun heb je in ieder geval geen tekort.
Een hele dikke knuffel en tot heel gauw,

Lilianne