donderdag 4 december 2008

Beetje penibel

Gisteravond om 22 uur was ie er weer: de koortsaanval. Wederom wees de thermometer 39 graden aan. De hele verdere nacht schommelde de koorts rond de 39 en vanochtend voelde ik dat erg in m'n lijf. Duizelig, niet lekker, héél moe. De verpleging vanochtend moest me zo ongeveer onder de douche praten. Ik durfde niet!
Gelukkig belde m'n huisarts die me het natte hemd van het lijf vroeg. Ook vertelde hij dat m'n nieren goed waren, maar dat ik een urineweginfectie heb. Een pouchontsteking als variant op de blaasontsteking dus. Hij ging overleggen met Horenblas en belde 10 minuten later terug. Horenblas vond dat we het nog één dag en nacht moesten bekijken ("ze heeft een goede conditie") en we hopen nu maar dat de kuur vandaag aanslaat.
De huisarts is wel gelijk in z'n auto gesprongen om me hier te bezoeken en m'n bloeddruk op te meten. Die was laag, zoals verwacht. We hebben wat scenario's doorgenomen: als de koorts vanavond of vannacht weer heftig is, moet ik een arts laten komen. Voor die man of vrouw ligt hier al een briefje klaar. Dan moet er misschien een andere kuur komen, of ik moet weer opgenomen worden in het ziekenhuis. "Trix, misschien moet je weer aan het infuus`. De koorts is nu gezakt, maar ik voel me erg zwakjes. Een soort uitgeknepen dweil, en eerlijk is eerlijk: zo zie ik er ook uit! Wel heb ik vandaag een sinaasappel, een kopje soep en een beschuitje gegeten en goed gedronken. Ik doe echt m´n best om weer aan te sterken, ik wil niet weer aan de slangen!
Vanavond komt vriendin Ilse hier naartoe, dat is een hele geruststellende gedachte. Jongens, branden jullie een kaarsje tégen de tsunami? veel liefs trix

1 opmerking:

Anoniem zei

Koorts gezekt, om 16.00 uur ? Da's een goed teken ! Ik heb er wel vertrouwen in dat het vannacht goed gaat. Succes Trix.