zaterdag 4 juli 2009

En het goede nieuws is...

... dat er op de CT-scan geen kanker te zien was. Een fijne opsteker! En dus werd het toch weer een gezellige boel daar bij Horenblas. Na deze fijne uitslag mag ik op de behandeltafel gaan liggen, zodat Horenblas (ik citeer) `het vege lijf eens kan bekijken`. Tijdens het onderzoek begaat hij de onvergeeflijke fout door langs zijn neus te vragen `of ik wat was aangekomen?``IEEEEK!!`gil ik ` Seppie, de dokter vindt me te dik!!!`. En, even for the record: ik ben toch echt afgevallen! Toen we allemaal weer tot bedaren waren gekomen, ging het gesprek over de pouch. Ik heb verteld over de ontstekingen en alle lekkages en dat ik er gek van werd en zo. Volgens Horenblas kan het lekken drie oorzaken hebben: een overactieve darm, een niet goed sluitende klep of er zit een kink in het stuk dunne darm naar m`n vel. Over een weekje gaat de prof eens met een camera zijn werk van binnen bekijken. Ook krijg ik nieuwe medicijnen die zwaarder zijn dan de vorige. Geduldig probeert Horenblas de bijwerkingen aan me duidelijk te maken, maar Seppie en ik kwebbelen zò gezellig met hem mee, dat hij uiteindelijk uitroept: `nou probéér ik eens rustig wat te vertellen over die medicijnen, wat denk je? Nemen die twee zusjes me gewoon in de zeik!!` Tja, dat vinden wij leuk, vooral als het een uroloog betreft!
Dan over die pillen. Op de verpakking staat met grote letters `PAS OP MET ALCOHOL`. Een aansporing om vooral geen alcohol te verspillen wil ik nog wel ter harte nemen, maar ze zullen toch zeker niet bedoelen dat ik de witte wijn en de rosé moet laten staan? Zeg, ik laat me niet àlles afnemen?! En dus zit hier om 5 uur toch echt steevast de vijf in de klok. Wat me de laatste dagen wel opvalt, is dat ik om een uurtje of 21.00 doodop de slaap val. Is dit nog gewoon het bijkomen van de infectie, of de combinatie pillen en alcohol? Ik kijk het nog eens even aan, maar voor mij staat nu al vast welk middel afvalt als ik zo moe blijf...

8 opmerkingen:

isabella zei

Trix, wat een fijn nieuws, een goede CT-uitslag. Proficiat! Ik zou inderdaad zeggen daar moet je d'r een op drinken.Maar ja die pillen laten niet met zich spotten. En nu weer op naar het volgende onderzoek, sterkte ermee. Liefs, Isabella

Anoniem zei

Wat een geweldige uitslag, Trixie!
Ik maakte me al ongerust, omdat dit goede nieuws maar niet verscheen in het 'kankerhoekje'...
Zo'n blog schept verwachtingen zeker over positief nieuws. Geniet van alles wat je tegenkomt! Morgen is er weer een dag. Liefs, Marlo

Unknown zei

Beste Trix,

Ik heb met veel bewondering je weblog gelezen en zou graag met je in contact willen komen. Laat ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Carla Happee, 48 jaar, zoon van 14, samenwonend in Haarlem. Bij mij was eind januari 2009 een poliepje ontdekt, wat uiteindelijk resulteerde in 2 grote operaties en net zoals jij, in een Indiana Pouch. Dit heeft op 7 juni jl. plaatsgevonden. Nog geen 5 weken geleden. Ook ik sta positief, zover dat lukt, in het leven en probeer het beste ervan te maken. Ik heb het sociale leven weer opgepakt en ga op pad met katheters, spuiten, doekjes en wat al niet meer... Fijn te weten dat ik niet de enige jonge vrouw (48) ben die dit heeft ondergaan. Het is tenslotte een ziekte de veel voorkomt bij rokende oudere mannen. Ik herken veel in wat je hebt geschreven.

Mocht jij interesse hebben in een lotgenoot, dan hoor ik dat gaag.

Groet en veel sterkte,

Carla

Trix zei

Beste Carla,

Wat ontzettend leuk, dit! Dank je wel voor je aardige woorden en ja: ik zou heel graag met je in contact komen! Mijn mailadres is trixgroot@planet.nl, stuur je me een mail? Dan maken we een afspraak als je je daar goed genoeg voor voelt. Vijf weken is nog maar kort, doe rustig aan!

hartelijke groet, Trix

Anna Groot zei

Lieve Trix,

Dit is geweldig! Een lotgenote in Haarlem, goed bereikbaar per trein en dan ook nog van jouw leeftijd. En het lijkt me een erg leuk mens. Ben benieuwd hoe ze je heeft gevonden. Wat interessant. En wie zou haar pouch hebben geconstrueerd?

a n n a

Anoniem zei

Dat klinkt geweldig! Ja wie zou die pouch gemaakt hebben?

liefs
Seppie

Trix zei

vanavond een uur gebeld met Carla en dat was hartstikke leuk! We moesten uiteindelijk het gesprek beeindigen omdat ze dringend moest catheteriseren, hóe herkenbaar haha! We hebben afgesproken dat ik binnenkort eens naar Haarlem afreis voor een ontmoeting. Verder had zij een compleet ander verhaal dan ik, maar toch ook heel herkenbaar!

Seppie zei

En zo vroeg ook alweer actief! Jij zat toen net na de eerste pouch-ontsteking en met die geïnfecteerde operatiewond. Ongelofelijk.