maandag 13 juli 2009

Vakantie

Achter het woord vakantie verwacht je eigenlijk een uitroepteken. Yes! Eindelijk vakantie! Leuke dingen doen! Achter mijn woord vakantie komt geen uitroepteken, maar wel een kleine zucht van verlichting. Ik ben de dagen en weken voor de vakantie godzijdank redelijk doorgekomen op kantoor, maar nu ik thuis ben hoef ik niks meer op te houden. Ik ben werkelijk doodop en ik lek héél veel. Het is echt comfortabel dat ik in deze conditie thuis ben en dat ik me niet flinker hoef voor te doen dan ik me voel. Het allereerste vakantieprogramma-onderdeel, logeren in Limburg bij vriendin Lilianne, heb ik meteen gecancelled. Doe ik dolgraag een andere keer.
Gelukkig valt het de kinderen allemaal niet op. Het is piekenkermis hier om de hoek. En dus zijn de jongens met vriendjes voortdurend op pad en amuseren ze zich kostelijk. Met gokken bijvoorbeeld. Op de keukentafel groeit de berg plastic kaartjes die Sef wint met de eenarmige bandiet. Ik vrees dat hij straks bij het inwisselen de hele tent kan meenemen!
Daarnet een lijstje gemaakt van punten die ik morgen met Horenblas moet bespreken. Ik heb genoteerd wanneer ik precies ontstekingen had (dan komt dit weblog goed van pas trouwens), welke medicijnen ik inneem en wat voor vragen ik heb. Dat wordt vast een geanimeerd gesprek. ´Dokter! Ik heb gelezen dat er in Maastricht een chip is uitgevonden die in de pouch gemaakt kan worden, waardoor je voelt wanneer je moet catheteriseren!´. En: ´Mijn overbuurvrouw heeft via-via gehoord dat als ik de pouch eens per 3 dagen spoel met een ampul met een soort chloor erin, dat dan de ontstekingen DEFINITIEF tot het verleden behoren!´ En: ´Mijn huisarts laat vragen of dat zo door moet gaan met die antibioticumkuren. Hij wil graag uw advies!´ Ook moet ik opbiechten dat ik de pillen die hij me twee weken geleden voorschreef tegen het lekken niet meer inneem. Mijn hemel, dat wordt me wat. En dan moet die goede man tussendoor ook nog met een camera in m´n pouch turen.
Om de pijn wat te verzachten heb ik daarnet een verrukkelijke Italiaanse witte wijn voor de man gekocht. Hij gaat namelijk óók op 20 juli op vakantie naar Italië, net als ik. Kan hij alvast wat indrinken en in vakantiestemming komen.
Vakantie met een uitroepteken, ik gun het hem van harte!

Geen opmerkingen: