dinsdag 16 september 2008

Staying alive

Gisteravond een klein stemmetje op m'n voicemail. "hai lieverds! Hier tante Marlou met eh... nou ja, ik zit hier in Schotland in m'n hotel enne... ik dacht, ik bel even! Gatie daar? Hé Trixie, ik hou van je hè? Van jullie alledrie trouwens!".
...
Slik.
Hier moet direct teruggebeld worden. "Heee zusje! Eenzaam en alleen in regenachtig Schotland?". Schorre stem: "Weet je Trix, er mag niets aan mijn toekomstbeeld veranderen, ik wil ècht later als we oud zijn met jou samen portjes drinken". "Ja gekkie, natuurlijk doen we dat, wat dacht JIJ nou!'. "Moet je horen schat, ik heb zitten nadenken. Niet alleen gaat die blaas onmiddellijk wég uit dat lijf van je, ik stel voor dat we het daar niet bij laten". Ik verslik me. Enthousiast vervolgt ze: "Je benen gaan er ook af! Echt waar, zó belangrijk zijn die nou ook weer niet. Ik rijd je wel rond!" Nu raken we samen op dreef. "Eens kijken, wat kan er nog meer weg? Baarmoeder, eierstokken, één long, één nier, blindedarm, één oor, de milt". Heerlijk! Dat ruimt op! En dan vragen we 2 extra levers aan, want al die witte wijn en die portjes straks moeten wel ergens verwerkt worden. Agenda's getrokken: komende zaterdag logeer ik bij zus Marlou in 't Gooi en gaan we aan de slag met onze boodschappenlijst voor het AvL. Wordt vervolgd!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Schorre stem? Schorre stem?
Ik dacht dat die logopedie geholpen had!

brigit zei

Dat je een taalfenomeen was wisten we al, dat er nu eindelijk op grote schaal van jou en je literaire hoogstandjes genoten mag worden, dat werd tijd. dit antwoord op kluun zal nog vele boekenbijlages van Belangrijke Media gaan bereiken. En je weet, wie schrijft, die blijft! Nog minstens een halve eeuw!

Anoniem zei

Lieve Trix, Met zoveel - vooral ook absurde- humor en doorzettingsvermogen moet die kanker toch wel het loodje gaan leggen! En met zoveel steun in je omgeving eveneens!

Liefs,

Hendrik Quint

Bonita zei

Laten we het maar even bij die blaas houden, en de rest blijft gewoon in dat 46 jaar jonge goddelijke lijf van je zitten. We zijn verdikkeme niet beland in de vleeshallen van Rungis ;-) Chapeau voor je proza. Die NS Publieksprijs 2009 is van JOU, girl! Kluun kan inderdaad wel inpakken.

Arno zei

Haha, als je dat lever-aanvraagform binnen hebt, houd ik me aanbevolen :-) Gaak nu vast fff nadenken wat ik daar in ruil voor over heb. Zo ben ik bijvoorbeeld niet helemaal overtuigd van het nut van teennagels en neushaar... XA

Trix zei

Lieve arno, ik vrees dat je toch ècht IN je torso plaats moet maken voor die extra lever. Teennagels en neushaar, hoe nutteloos ook, zijn ongeschikt als wisselgeld! Of zal ik vragen of ze die lever ook aan je rug kunnen monteren?