zaterdag 20 september 2008

Online winkelen

Lieve lezers, wat ik absoluut niet wilde, gebeurt inmiddels tòch: ik struin het complete internet af op zoek naar alles wat ook maar enigszins te maken heeft met blaaskanker. Behandelingsmethoden, oorzaken, gevolgen, overlevingspercentages, ervaringsverhalen, niets is me te gek. Van ingewikkelde medische boekwerken met levensgroot 'concept' op alle pagina's, patiënteninformatiefolders en kankerfora, tot een verslag van een bedrijfsuitje van urologen
-compleet met jolige terrasfoto's-, het maakt niet uit, ik vreet het. Ik luister met kippevel naar de radiocolums van longkankerpatiënt Sander Simons, die wekelijks bij BNR Nieuwsradio vertelt over zijn ziekenhuiservaringen. Vervolgens surf ik naar de site van het AvL en staar naar de foto van Simon Horenblas, de man die nú al m'n anker is. Ook verdiep ik me gretig in alle soorten en modelletjes stoma's en kunstblazen, alsof ik online aan het winkelen ben. Alleen het winkelwagentje ontbreekt...
In wat voor wereld ben ik in hemelsnaam beland? Ik kijk met verbazing naar mezelf, maar laat het ook gewoon gebeuren. Trix als shopaholic, als informatieverslaafde. Ik stel me gerust, het is maar tijdelijk. Net als deze weblog.

6 opmerkingen:

Marlou zei

En dan betalen met IDeal. Ideaal!

Anoniem zei

Ha schat,

toevallig heb ik hetzelfde 'concept' rapport gelezen. Ons dilemma (na 6x spoelen geen verbetering, wat nu te doen? nog 6x of eruit) staat er haarfijn in beschreven! Bizar of niet soms? En dan las ik ook nog ergens dat het urologenweek was, vorige week. In een of ander land.

liefs
Seppie

Trix zei

lieve schat,
Echt waar? Dat heb ik nergens gelezen! Het wemelt zeker van de conceptrapporten! Kun je me vertellen waar je dat dilemma gelezen hebt? Ik houd me aanbevolen! kus trix

Trix zei

Ik heb het gevonden, Sep! Wat een boel aannames en onzekerheden, en testgroepen enzo! brrr...

Marlou zei

Dames, linkjes graag! Want ik ben een hele slechte googelaar maar wil toch meepraten bij de watercooler!

Dank! ;-)

Anoniem zei

Lieve Trix,
De zucht naar informatie, dat shoppen van jou, zie ik vaak bij mensen die zo’n ongenode gast bij zich dragen. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je zelf zo weinig kunt doen, afhankelijk als je bent van allerlei deskundigen die het allemaal beter weten. Dankzij het internet kun je in deze tijd zelf in actie komen, het gevoel krijgen dat je iets nuttigs doet. Ik denk dat je daarmee je gevoel van machteloosheid kunt aanpakken, eindelijk kun je zelf ook iets doen. Al is het maar dat je een goede gesprekspartner wordt van je arts of professor.
Liefs van Lijn