dinsdag 16 september 2008

Jong

Gistermiddag stuurde mijn urologe van het Diakonessenhuis de mailwisseling die ze voerde met een uroloog van het AvL naar me door. Donderdag tussen de middag schreef ze: "Zometeen zie ik een jonge vrouw uit '62 met in juni een T1G3 en CIS. Na BCG spoelingen reresectie en nog steeds T1G3 en CIS". Wat die E-nummers allemaal betekenen ga ik nog uitleggen. Nu wil ik even stilstaan bij de zinsnede "een jonge vrouw uit '62". Peinzend staar ik uit het raam. Wanneer voelde ik mij voor het laatst nog echt jong? Dan moeten we toch terug naar de vorige eeuw! Toen ik nog gelukkig getrouwd was met m'n grote liefde, toen we bouwden aan ons prachtige huis, gezin en carrière. Met een springlevende moeder bovendien. Dat waren nog eens tijden... Nu zwaai ik 's ochtends in m'n eentje Charles en Sef uit als ze met hun vrienden de straat uitfietsen naar de middelbare school. In m'n ochtendjas! Daarna weer terug naar de mails en de zinsnede over die jonge vrouw uit '62. Ze komt weer terug. Let op m'n woorden.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha schat,
wat een fijne weblog. En met de nadruk op tijdelijk hè!

liefs
Seppie

Trix zei

tuurlijk lieffie, over die ondertitel is goed nagedacht!

Stien zei

Lieve kanjer,

Wat heb jij toch een fantastische pen. Jij gaat nog eens een boek uitgeven, that's for sure.
Tot snel, hou je taai!

XXX

Marleen zei

Precies wat ik ook wilde zeggen! Zullen we vast een uitgever zoeken? Wat een enorm goed idee om het op deze manier lekker van je af te schrijven. Elke dag een column. Of drie als het nodig is.