woensdag 10 juni 2009

Trix´ themafeestje

Mijn verjaardag. Ik heb er altijd een soort haat en liefdeverhouding mee. Wil ik het nou wel of niet vieren? Dat is altijd de grote vraag. Vorig jaar vond ik dat ik een goede reden had voor een feestje. De eerste anderhalf jaar zonder Paul had ik overleefd en mijn familie en vrienden, zonder wie dat nooit gelukt zou zijn, moesten maar eens fijn in het zonnetje gezet worden. Een stralende, zonovergoten zondagmiddag werd het.
De volgende dag in het ziekenhuis verduisterde de hemel. Ik kreeg er te horen dat er zich allerlei vreemde gezwellen in mijn blaas ophielden. Ach, de rest is geschiedenis...
En ineens zijn we een jaar verder. Ook nu weer een jaar waarin familie en vrienden een enorm belangrijke rol gespeeld hebben. En dus: tijd voor een borrel voor al die lieve mantelzorgers! En... de officiele opening van mijn paradijselijke tuin. Het werd een fantastische happening die ik werkelijk als in een roes beleefd heb. Wat is het bijzonder om bij alle mensen die aanwezig zijn zoveel dierbare herinneringen aan het afgelopen jaar te hebben! De terugtocht naar huis vanuit het AVL met Marlou, alle bezoekjes van Tom -had hij nog wel een baan?-, Brigit die naar de balie van het Diaconessenhuis stormt om hulp te halen voor me, Anna die me op Moederdag naar de huisartsenpost rijdt, de enorme schoonmaakexercitie van Ton en Ab, Seppie als voortdurende partner, kerstversiering ophangen met Bram en Barbara, echt ik kan nog uren doorgaan. Alle practische én morele steun! Steun en begrip ook van de twee lotgenoten Marlo en Jet die ook van de partij zijn.
Een warm bad!
En het werd een bad, maar warm? Precies om 16.00 uur tikten de eerste regendruppels tegen het zeil dat Bram had opgehangen en het hield werkelijk niet meer op met hozen! En dat mocht de pret absoluut niet drukken! Overal lekkend water, het lijkt potverdorie mijn lijf wel! Had ik toch maar mooi per ongeluk een heus Trix Tena Lady Themafeest!
Onder trompetgeschal is ook de tuin, en met name de blokhut, feestelijk omgedoopt tot Bram Prins paviljoen. Nu staat niets een fantastisch jaar meer in de weg.
Anna heeft er weer een fijn weblog aan gewijd!


de opening van het Bram Prins paviljoen!


vlnr Brigit, Jenny, Marlo


Welke zussen lijken het meest op elkaar? Ilse en Elsbeth zijn er nog niet uit.


Sef als cateraar. Geweldig!


Genieten!!!

2 opmerkingen:

Arno zei

Feestje was helemaal leuk. Me wel ernstig verbaasd over het zelflerend vermogen van mensen die steeds weer op de plek gingen staan waar het water van het zeil liep, eh... klotste ;-) Oh, en TB, je zag er prachtig uit.
XA

Trix zei

haha arno,
Herkenbaar! Dat zelflerend vermogen heb ik ook nauwelijks, en zéker niet na x glaasjes witte wijn! Heerlijk dat je er was, en dank voor je compliment! Zo kan ik het nieuwe jaar helemáál goed in! kus trix