donderdag 5 februari 2009

TNT Bezorgservice

Sinds ik een zakelijke relatie heb met de firma Medireva, de medische hulpmiddelen supplier, krijg ik ook een steeds inniger relatie met de firma TNT. Online bestel ik kathethers en pleisters, de Zorgeloos Leven-firma stopt het in een grote kartonnen doos en een dagje later levert TNT de handel aan de deur af. Top geregeld!
De meneer van de TNT is altijd dezelfde. Een Turkse man van rond de 55 jaar met een onverwoestbaar humeur. Ik krijg steeds meer schik in 'm. Het begin is altijd verschrikkelijk. Hij belt minstens drie keer keihard en véél te lang aan de voordeur. Elke keer vlieg ik weer zowat tegen het plafond van schrik. Daarna smelt ik als ik de deur open doe. 'Haaa!! Goedemòrrrege meffrouw!! Pakje voor u! roept hij uit met een grijns van oor tot oor.
Eergister leverde hij een dubbele bestelling af. Ikzelf had dozen vol katheters en pleisters besteld, en het AVL deed er nog een schepje bovenop met een grote doos vol stomazakjes en toebehoren. Daar ging die keiharde bel weer. En daar vloog ik weer uit m'n stoel. 'Toe maar, daar zul je onze vriend weer hebben'. En ja hoor! Twéé enorme dozen probeert hij nu in balans te houden. Overduidelijk geen eenvoudige klus! Maar onze Turk lijkt er alleen maar vrolijker van te worden. Er volgt veel tekst: 'Zóóó meffrouwtje, daar ben ik weer! Alles goed met de jonge meffrouw? En voor ik iets terug kan zeggen: 'Ja,ja, u is jóng hoor, meffrouw! Oude meffrouwen doen zó!' Ter illustratie neemt hij ineens een strenge pose aan, borst vooruit, en een boze blik op het gezicht. 'Maar u niet hoor!! Neeneenee, u jónge frrou!! Ik moet grinneken. Hierna zet hij de dozen bij me in de gang. Ik bedank de man hartelijk en sluit de deur. Ik schiet in de lach. Tjonge, hij moest eens weten wat er allemaal in die dozen zit!

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Trix,
Heerlijk dat je die man een keer in de zoveel tijd mag bestellen. Normaal komt hij alleen maar bij oudere madamekes langs. Hij geniet helemaal van jou!Heeft die man 1 x in de zoveel tijd ook een verzetje. Lief dat jij het voor hem over hebt om die bestelling te plaatsen. Persoonlijk hoop ik natuurlijk dat er binnenkort een jonge god voor jou deur staat. Veel liefs, Sylvia