maandag 2 februari 2009

Acné

Zaterdagochtend. Geen voetbal, geen afspraken, en een heldere zon schijnt in de badkamer. Charles neemt ´t ervan. Hij ligt met z´n lange 15-jarige lijf in een heerlijk geurend bad. Ik rommel op diezelfde verdieping wat rond. Ondertussen babbelen we wat. Als ik me uitkleed om een douche te nemen en ik langs het bad loop, houdt hij me staande.
`Mam, die buik van jou hè, laat eens effe kijken? Dat lijkt wel een gezicht!'.
Zo had ik dat nog niet gezien.
'Hoe dan precies?', vraag ik.
'Nou, je tieten zijn de ogen', wijst hij.
Ik grijns. Zo had ik dat nog nooit gezien.
'Dan is je lange litteken een hele lange neus', gaat hij ijverig verder, 'en dat andere litteken onderaan is de mond.
Dat andere litteken is de keizersnee, hoogstpersoonlijk door de puber in kwestie veroorzaakt.
'En dat stoma en die andere twee gaten?', vraag ik.
'Ja, dat is simpel natuurlijk, dat zijn de pukkels!'.
Mijn buik door de ogen van een puber.

2 opmerkingen:

Arno zei

Haha, maar jij kunt tenminste een truitje over je pukkels trekken :-))))

Anoniem zei

hahaha, daar moet ik dan weer heel erg hard om lachen. Wat jammer toch, dat ik jullie morgen niet allebei lekker kan zien.

Marleen