zaterdag 1 augustus 2009

Vol goede moed!

Werd ik gisteren nog beheerst door de beperkingen van m'n lijf en de angst voor de dag van vandaag: 'ga ik ziek worden? Kan ik maandag wel werken? enzovoorts enzovoorts, vandaag zie ik het alweer heel wat zonniger in.
Gisterochtend sprak ik in de trein naar het AVL mijn buurvrouw, die vertelde altijd veel last te hebben van blaasontstekingen. Haar Marokkaanse schoonmoeder gaf haar het advies om vooral te zorgen voor véél vitamine C en minstens 1 liter sinaasappelsap per dag te drinken. En bij haar helpt dat goed. Jullie lezers snappen het al: vanochtend raasde hier de sinaasappelpers op volle toeren en heb ik al ik weet niet hoeveel kopjes groene thee met citroen gedronken. En ja, de vitamine C-bruistablet zit er ook al in. We gaan de strijd aan met de bacterie!
En ik bind gelijk ook maar de strijd met het huisstof aan, dat is hard nodig hier! Stofzuigen, keuken dweilen, gang spinnenvrij maken (huuuuh!!).Ondertussen zing ik volop de heerlijke liedjes van Sesamstraat, die we ook luidkeels meezongen in de auto van Tom in Italië. Zowiezo denk ik de hele dag vol warmte terug aan die heerlijke vakantie. Mijn bezoekje aan het AVL gister was te snel na het heerlijke warme Italiaanse bad, het contrast te groot.
Ik moet het achter me laten en nagenieten van de heerlijke tijd die we gehad hebben. Basta!

3 opmerkingen:

Arno zei

That's the spirit! En als je maar geen genoeg kunt krijgen van dat schoonmaken, wil ik hier ook best een Sesamstraat CD opzetten hoor :-)

Trix zei

Ja graag! Bijvoorbeeld:
(hier zijn meneer Aart, Pino, Ienemienie en Tommy verdwaald in het heelal:)

'De weg naar de Melkweg duurt lang, véél te lang, en ik ben bang.
Flonkertje wijst de weg! Gewoon in z'n eigen taal!
Eh.. Pienjo (meneer aart) wat zegt ie nou?
Hij zegt, we zijn er BIJNA.... maar nòg niet helemaal!!
Lalalalala !!

Ik zweer je, met zo'n muziekje op de achtergrond vlieg ik ook door jouw huis!

Anoniem zei

Ik stel me niet aan, IK STAP UIT