vrijdag 28 augustus 2009

Eureka!!!

Dit wordt vast een warrig en onsamenhangend blogje. Het wonder is namelijk geschied: gisteren en vandaag géén koorts! Ik kan m'n geluk niet op! Het begon op woensdagavond. M'n lijf voelde ok, en ik durfde zelfs 's nachts zonder stomazakje te slapen. Een droge pleister 's ochtends. Ik staarde er ongelovig naar. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk, en goeie god doe me dit wat vaker! Ik voelde ook geen rillingen! Inderdaad, geen koorts en oh, wat zit je dan anders in je vel. Rustig aan het werk, niet de hele dag kleine lekkages voelen en rennen naar het toilet, maar gewoon uren achter elkaar kunnen werken. Ook vannacht weer met een pleister op geslapen en wederom helemaal droog vanochtend. Natuurlijk zet ik 's nachts de wekker, maar ook dan geen lekkages. Ik weet gewoon niet wat me overkomt. Zó was dit dus bedoeld!
Wederom een fris kantoordagje met zelfs aan het eind van de dag genoeg energie om mee te gaan met m'n collega's voor een borrel. Heerlijk!!
Vanochtend zit ik met zus Anna in de tuin aan een kopje koffie. 'Trix, zou dit niet gewoon door het onderzoek kunnen komen?'.
Verhip.
We brainstormen verder. Afgelopen dinsdag heb ik een injectie gekregen met spul om m'n nieren flink te activeren. "Hier gaat u de rest van de dag veel van plassen!", zei de verpleegkundige toen ze het spul in m'n ader spoot. Erna kwam er de andere injectie met het radioactieve goedje. Het daaropvolgende half uur moest ik stil liggen en zag ik op het beeldscherm m'n nieren zich razendsnel vullen en daarna m'n pouch. Ik had flink moeten drinken ervoor en dat werd nu in een noodgang de urinewegen in gejaagd.
Ineens valt het kwartje. Die bacterie is weggespoeld afgelopen dinsdag!! Dat móet wel! Gewoon kwestie van de buizen eens flink doorspoelen!! Dinsdag was het onderzoek en had ik bij thuiskomst nog gewoon 38 graden verhoging. Maar daarna daalt het snel. En oh wat een enorm verschil is dit!!
Ik loop nu de hele dag met een grote grijns op m'n gezicht. Niet alleen ben ik er nu echt van overtuigd dat het een bacteriekwestie is, ook heb ik nu ervaren hoe rustig m'n stoma en lijf kan zijn. Hier gaan we voor!!!

4 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Trix,

Wat een goed bericht!! Eindelijk klachten vrij. Ik ben zo blij voor je. Zonder bijwerkingen is het leven met een pouch goed te doen......

Liefs,

Carla

Anoniem zei

Geweldig, Trixie!

'k Wist dat het een keer zou lukken... iedere keer als ik je blog opende hoopte ik DIT bericht te lezen... en nu is 't gelukt. Geniet van je koortsvrije lijf!
Liefs,

Marlo

Anoniem zei

Als ze je eerst maar eens alles afpakken he..... Heerlijk nieuws. Ik bid dat het zo blijft!
kus Marlou

Arno zei

Hoest nu? Een week later?
XA