maandag 24 augustus 2009

Tijd voor excuses!

Er gebeuren wonderlijke dingen na afgelopen vrijdag. Ik word ineens door diverse lieve mensen gefeliciteerd. En ik krijg blije, opgewekte en opgeluchte sms'jes. Dat ik maar fijn van het weekend moet genieten. En wat heerlijk hè, geen uitzaaiingen. Meestal sluit ik me probleemloos aan bij zo'n lieve positieve energie en laat ik me graag verwennen door het optimisme van de mensen om me heen.
Dit weekend wil me dat absoluut niet lukken.
Dit weekend ben ik voornamelijk verdrietig en boos. Boos is eigenlijk nog een understatement. Ziedend ben ik. Wéér een nieuw onderzoek, wéér nul op request, wéér niks te vinden. En toch wijst het kwik elke dag rond de 38 graden aan. En spoel ik, en slik ik pillen, en ril ik, en ben ik moe, moe, moe. En niemand die me vertelt wat het nou eigenlijk is, en belangrijker nog, wanneer dit ophoudt en ik weer een leven terugkrijg.
Ik ben namelijk nog nergens. Ik ben nog niet bij een oplossing, of zelfs maar bij het probleem. Ik tast nog volledig en totaal in het duister, en erger nog: tot nu toe de medici ook.
Soms heb ik m'n frustratie over dit alles laten blijken en mensen de mond gensnoerd die me een hart onder de riem wilden steken. Dat spijt me. Ik wil dolgraag meedoen en vrolijk en optimistisch zijn. Maar in alle eerlijkheid: ik vind het onderzoek gewoon eng en ik heb er geen zin in. Maar bovenal en vooraleerst ben ik bang dat er wéér niks uitkomt en dat ik het uiteindelijk met dit lijf, deze lekkages en deze energie moet doen. Jammer maar helaas, met de groeten van de dokter.
Zo zit dat dus. Zo voel ik me nu. Angstig en onzeker.
Om me te verwennen heb ik een verrukkelijke biefstuk gekocht die ik nu in de pan ga gooien. En dan voor de TV ga opeten. Daarnet heb ik buiten de plantjes vol aandacht water gegeven en straks ga ik de puinhoop in de keuken te lijf. Vroeg naar bed vanavond met een spannend boek, ach het wordt vanzelf morgen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is ook onmogelijk om hierbij positief te blijven! Laten we hopen dat we vandaag een tipje van de sluier oplichten (letterlijk!). Dan kunnen we door naar: Urine, The Musical! We gaan gewoon net zo lang door tot we bij Urine: The Solution zijn!!!

Dikke kus en Halt Dich!! Ik duim om 4 uur en zit klaar bij de telefoon voor het geval je een lift nodig hebt.
liefs,
Marlou

Arno zei

Ey Trixy, snap je shitfit! En snap trouwens ook dat misschien mn quasi grappige reacties niet echt bij je gevoel aansluiten. Hoop dat het goed is gegaan. En dat je snel iets hoort dat je meer duidelijkheid geeft. Want dit schiet inderdaad niet op :-(
Keep the faith!
XA

Do zei

Lieve Trix,

Ik hoop dat het onderzoek goed gegaan is en dat je snel duidelijkheid krijgt. Ik kan me voorstellen dat je moedeloos wordt van deze situatie.

Ik steek nog een paar kaarsen voor je op en bel je snel!

Hou je taai!

Dikke kus, Doretha