woensdag 25 maart 2009

Kater

07.45 uur woensdagochtend. Héél langzaam open ik m´n ogen. Op de achtergrond voetstappen die roffelen over de trappen, gevolgd door de plagerige stem van Charles aan de andere kant van m'n deur: "Mam! Sef heeft zich alwéér verslapen hoor!". Ik reageer niet, maar gniffel in mezelf. Dat zal me echt een rotzorg wezen! Misschien zou ik nu als supermoeder uit bed moeten springen om voor mijn jongste zoon nog snel wat boterhammen te smeren, maar dit idee laat ik onmiddellijk weer varen. Ik ben geen supermoeder, ik ben gelukkig, ik ben gezond, ik ben moe, ik heb een kater, ik blijf in bed! Op mijn planning staat vandaag niks, ik hoef nergens heen, dit wordt de dag van het grote Nagenieten. Gelukzalig trek ik het dekbed over me heen en slaap weer in. Om 9.45 sta ik in ochtendjas sinaasappels uit te persen. Tijd om weer uit de goot te krabbelen! M'n ogen krijg ik bijna niet open, honderd vouwen in m'n gezicht, m'n pyamabroek op half 7, m'n haar plakt op m'n voorhoofd. Soms is het een zegen om geen toeschouwers te hebben! Wat was het toch heerlijk gisteren. Er kwam geen einde aan het verjaardagsgevoel. Lekker nog 's avonds doorgezakt bij zus Anna, om 00.30 thuiskomen en dan tot 2 uur tv kijken omdat er zóveel door je hoofd maalt! Of de pouch het doorhad, hij (zij?) gedroeg zich 's nachts voorbeeldig. Zie je nou dat spoelen helpt!
Met een groot dienblad met thee, jus, boterham én de krant loop ik tevreden neuriend de keuken uit. Automatisch werp ik een lodderige blik op de kalender die naast de deur hangt. Ik zie 't in een flits. M'n mond valt open en een luide schreeuw van afschuw vult m'n keuken. Bijna laat ik het dienblad vallen. Dit kan niet waar zijn! Nog net weet ik de tafel te bereiken, waar ik het dienblad met een luide klap laat neerkomen. Ik keer terug naar de kalender, ik wrijf ongelovig door m'n ogen, maar het staat er echt: 10.00 uur: kennismakingsgesprek met de gloednieuwe baas van onze afdeling. O, mijn god, dit is niet wáár! Heb ik dit? Op dat moment gaat de telefoon. Jammerend ren ik door de keuken, waar is dat kloteding! Dat is natuurlijk m'n baas, waar ik de godgloeiende moed vandaan haal om z'n kostbare tijd te verknoeien! Het is Marlou, die meteen mijn ellende luidskeels over zich heen krijgt. "Schat, ik bel je straks!", roep ik, "ik móet nu m'n werk bellen! Duim voor me, in godsnaam!" Als ik de verbinding verbreek, hoor ik nog net haar schaterlach.
M'n baas laat me natuurlijk eerst zweten. "Trix, ik heb speciáál voor jou moeten haasten vanochtend!", klaagt hij. "Ik heb zelfs het ontbijt met de kinderen gemist!" Maar gelukkig, we maken snel een nieuwe afspraak. "Eh, zullen we dat maar niet te vroeg doen?",zegt hij plagerig. "Wie weet wat je de avond ervoor uitspookt!". Maar hij feliciteert me héél hartelijk met m'n goede uitslag. Volgens mij is het een toffe peer, die baas. Vrijdagochtend om 11 uur tweede poging. Pfff, het leven: véél te enerverend!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Boehahahaaaaaaaaaa, ik schiet hardop in de lach. Ik wou dat ik kon tekenen, want wat een prachtige schets zou dat opleveren: meesterlijk in de war zittend haar, dikke ogen vol schrik, een natte boterham van de thee in de hand, maar dan toch vooral die gloed van de overwinnnig. Want meid, wat een geweldig nieuws allemaal. Ik had even een weekje niet op je site gekeken, maar wat je dan niet allemaal mist...

Gr, Marleen

Anoniem zei

Lieve Trix,

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geweldige uitslag!Bellen lukte weer niet, dus dan zo maar.
Wat een feest is dit zeg! Nu gaat de rest van het genezingsproces hopelijk van een leien dakje en als de pouch zich blijft gedragen kom je langzaam weer een beetje in een ritme.
Het heeft tijd nodig,maar veel feestjes helpen wel voor een goed gevoel, of niet soms.
Veel succes ook morgenvroeg en maak je maar niet te druk, deze man is volgens mij in het bezit van een gezonde portie humor en kan begrip opbrengen voor een "slippertje",dat is precies wat jij nodig hebt.

dikke knuffel van Lilianne

Trix zei

hahaha lilianne, het was geen slippertje hoor, maar een drankgelag! Morgenochtend gaat geheid lukken. Het is 22 uur en ik lig al in bed, met niets meer op mn nachtkastje dan water en mandarijntjes. Kan niet misgaan! Liefs en jij ook succes morgen!

Anoniem zei

Lieve Trix,

Voor jou alweer een aantal dagen geleden, maar ik lees het nu pas.Wat een heerlijk goed nieuws,geweldig!!
Gefeliciteerd. Ik geniet met je mee!

Sacha