vrijdag 13 maart 2009

Had ik maar...

Moet me toch iets van het hart. Na de geweldige actie met de voetbalplaatjes van Albert Heijn, waar ik overigens tot op de dag van vandaag van moet afkicken, was ik in gespannen afwachting van de volgende actie. `Wat zal mijn favoriete supermarkt nu weer voor leuks verzinnen?".
Welnu, ze komen met Ciske de Rat. Is daar iets mis mee? Nee. Niks mis mee. Best 'n grappig joch, en die Danny de Munck mag er ook wezen. Qua mannen wat aan de kleine kant, maar allà. Wat me echter gruwelijk tegen de borst stuit, is dat ik geen TV meer aan kan zetten, de website van AH niet meer kan opslaan, of ik hoor dat tranentrekkende "Had ik maar iemand... om van te houwe". En nu komt het: ik krijg dat verschrikkelijke lied niet meer uit mijn hoofd. Erger nog: ik merk dat ik het de hele dag luidskeels aan 't zingen ben. Onder de afwas, tijdens het zwoegen in de tuin ("wat?", hoor ik je denken, "Trix aan het zwoegen? Was die niet arbeidstherapeutisch bezig ofzo?". Daarover later meer).
Hoe dan ook, ik zing uit volle borst "had ik maar iemand om van te houwen" en denk ondertussen: ja inderdaad, had ik die maar! Nou leuk hoor, Albert Heijn! Wrijf me dat nog maar eens lekker in! Of ik niet genoeg problemen heb! Een lekkend stoma, dinsdag weer onderzoeken in het AVL, aanhoudende moeheid, een stagnerende carrière en... jawel AH, voor ik het vergeet: verdòmd alleen!

7 opmerkingen:

Arno zei

Ja, hier moet ik even ingrijpen. Er is wel iets mis met Ciske de Rat! Wat een enorm Am*dams kindergekwezel! VRESELIJK! Noem het een jeugdtrauma... Anyhow een flinke desillusie na die briljante voetbalplaatjes-high. En het is inderdaad overal. Wat moet ik doen om dit te ontkomen? Appie mijden? Maar ik ben zon loyale klant omdat er geen andere supermarkt in de buurt is...
Enne Trix, ik zou maar oppassen met Ciske leuk vinden. Nadat we uit onze pan gingen bij Di-rect, gaan die nu ook uit elkaar. Of is dat bij Ciske nu juist de bedoeling ;-)
XA

Trix zei

hahaha arno, ik word met de dag allergischer van Ciske. Ik had er geen jeugdtrauma van, maar krijg ´m dus nu, veel te laat. En dat lied!! En wij hebben Di-rect als laatste happy together gezien, ze liggen helemaal in de stress! Tjonge, geen dag blijft er iets hetzelfde. Gek word ik ervan! :-)

Anoniem zei

Kijk, dat ontgaat mij nou helemaal. Ik zie hem af en toe op tv voorbij komen, maar daar hebben ze de volumeknop voor uitgevonden. Dat Ciske/Danny in het dagelijkse leven alom aanwezig zou zijn? Ik kan het niet beamen. Ik heb daarom wel meteen de oplossing voorhanden: van supermarkt wisselen!!! Er zit hier geen appie in de buurt. Verklaring genoeg lijkt me. En verandering van spijs doet eten. In zo'n nieuwe winkel hebben ze weer allemaal andere chips. Wat een feest. Alsof je op vakantie bent.
Zijn ze nou helemaal besodemieterd om de mensheid zo aan het begin van de lente weer een winterdepressie aan te zingen. Een tafel vol vlinders hebben we nodig. En opwaaiende zomerjurken. En zo is het toch weer de literatuur die ons in een staat van verwachtingsvolle spanning brengt. Kruip in een zonnig hoekje van de tuin met een kopje thee en een boek. En knipoog dan vanmiddag in de stad eens naar een vreemdeling. Dan laat we appie en danny lekker in hun zure sop gaarkoken.

Ik heb gezegd.
Marleen

Anoniem zei

I totally agree with Marleen!

Trix zei

lieve marleen en liek,
Jullie hebben potverdorie gelijk ook. Ik stort alweer zowat in een depressie en dat terwijl het mooi weer wordt! Ik zal dus goed m´n best doen om weer wat positiever te denken. En met knipogen oefen ik al voor de spiegel!

Anoniem zei

En dat is NOG een voordeel van de indiana pouch in vergelijking met zo'n zakje: je kunt je zomerjurk rustig laten opwaaien! Stel je voor dat je daar zo'n zakje had hangen!

;-)

Lieverd hang in there,
Marlou

Trix zei

haha ja, opwaaiende stomazakken; wat een turn-on!